dabek5 prowadzi tutaj blog rowerowy

Eagle and Stiffee

Wpisy archiwalne w miesiącu

Marzec, 2017

Dystans całkowity:206.26 km (w terenie 206.26 km; 100.00%)
Czas w ruchu:11:31
Średnia prędkość:17.91 km/h
Maksymalna prędkość:53.10 km/h
Suma podjazdów:1481 m
Maks. tętno maksymalne:180 (99 %)
Maks. tętno średnie:170 (93 %)
Suma kalorii:11556 kcal
Liczba aktywności:8
Średnio na aktywność:25.78 km i 1h 26m
Więcej statystyk

Night Bike Wochy - Okęcie - Ochota - Włochy

  • DST 31.35km
  • Teren 31.35km
  • Czas 01:25
  • VAVG 22.13km/h
  • VMAX 39.60km/h
  • Temperatura 7.0°C
  • HRmax 170( 93%)
  • HRavg 160( 88%)
  • Kalorie 1546kcal
  • Podjazdy 191m
  • Sprzęt Wheeler Eagle 20
  • Aktywność Jazda na rowerze
Czwartek, 30 marca 2017 | dodano: 30.03.2017


Mega wietrznie:(
Jeszcze do 18 km starczyło mi siły by utzymać w miarę równe tempo... potem było tylko słabiej:(


Kategoria Wycieczki

Po okolicy z przyczepką

  • DST 14.30km
  • Teren 14.30km
  • Czas 00:46
  • VAVG 18.65km/h
  • VMAX 30.60km/h
  • Temperatura 15.0°C
  • HRmax 160( 88%)
  • HRavg 150( 82%)
  • Kalorie 1100kcal
  • Podjazdy 75m
  • Sprzęt STIFFEE -RED BULL
  • Aktywność Jazda na rowerze
Poniedziałek, 27 marca 2017 | dodano: 27.03.2017

 


Kategoria Wycieczki

MBike Renegade DSX - tuning

Niedziela, 26 marca 2017 | dodano: 27.03.2017

 
Rower używany przez kolegę Wojciecha od 2011-2012... przegląd tylko gwarancyjny 5 lat temu, od tego czasu rower zrobił około 3 tysięcy (+/-), od prawie roku balkonowany, a ostatnio ogólnie mało jeżdżony:(
Wstępny opis:
- amor z lekkim nalotem rdzy w górnej części goleni, nie pracuje płynnie;
- łańcuch na przymiarze ParkTool w okolicach 1;
- hamulce łatwo i głęboko wchodzi klamka, siła hamowania średnia;
- koła zakręcone szybko się zatrzymują.
- opony ze śladami pęknięć;
Jak na tak długo nie serwisowany rower i tak jest w doskonałym stanie i gdyby nie problem z hamulcem i coraz ciężej toczącymi się kołami - pewnie by jeszcze trochę pojeździł...

Amor ROCK SHOX TK XC, po rozebraniu na szczęście okazało się, że goleń wewnątrz komory jest czysta, sprężyna zresztą też, mało jednak jest oleju w komorze zwrotnej, na szczęście co dobrze rokuje - jest on dość czysty

Górną część goleni do polerowania, olej do wymiany... reszta do umycia i nasmarowania:) Po tych zabiegach - amor jak nowy:)

Łańcuch. Fabrycznie na rowerze był łańcuch KMC, który mimo przebiegu 3 tysięcy nie wykazywał dramatycznego zużycia. Nowy łańcuch również został założony KMC 10e. Przy okazji łańcucha przejrzałem korbę i kasetę. Na korbie nie widać nadmiernego zużycia, również kaseta SLX CS HG81 optycznie nie wykazywała zużycia. Niestety podczas próby z nowym łańcuchem dwie dolne koronki nie zawsze potrafiły przyjąć prawidłowo łańcuch... lepiej więc na tym etapie wymienić, zwłaszcza że koszt niewielki, a komfort duży. Kasta zbudowana z dwóch grup i dwóch koronek 3+5+1+1. Zresztą koronka 11 i 13 bez problemu jest w obrocie, ale dla obmiany żadnej z dwóch grup koronek nie można już kupić.


Hamulce AVID ELIXIR 3, do wymiany na pewno płyn i do odpowietrzenia układ... przy okazji zmiana koloru pancerzy:) jednak prawdziwym dramatem okazało się, że bloczki nie wysuwają się i nie chowają płynnie. Przelałem dość mocno smarem penetrującym, ale bez rozebrania na pół mechanizmu szczęk niewiele to dało:( jak mogłem lepiej podejść z nasmarowaniem - udało się uruchomić tłoki, tak by wracały i wysuwały się płynnie:) Z płynem trochę się namęczyłem, bo zestaw do odpowietrzania do AVIDa, jaki na szybko dostałem na Allegro okazał się kiepski... uszczelki z zaworów zaczęły spadać po kontakcie z DOT5.1, w miejscu założenia gumowych wężyków zasysało się powietrze... ogólnie - do bani... a jak już udało mi się porządnie odpowietrzyć układ to, okazało się że w prawej klamce słychać delikatne kląskanie - więc w przyszłości czeka Wojtka wymiana uszczelek lub całego hamulca, żeby pozbyć się niezbyt wygodnych do obsługi Elixirów. Klocki na szczęście są w dobrym stanie, a tarcze wystarczyło przetrzeć papierem i wymienić śruby (na niezardzewiałe).
Poniżej wygląd kierownicy po wymianie pancerzy na czerwone Jagwire.


Koła - balkonowanie i wcześniejszy brak serwisu nie zrobił dobrze piastom. Łożyska kulkowe na szczęście nie zniszczyły bieżni, ale były albo zawalone brudem lub skrajnie wyschnięte... trochę pracy, w doczyszczeniu piast, potem smar do łożysk i temat zamknięty:) bardziej się namęczyłem przy skręcaniu piast w kołach, bo okazało się, że bez dobrego klucza kontrowanie konusa ze śrubą zewnętrzną okazało się nie możliwe:(

Klucze trzeba było na prędce dokupić, łącznie z kluczem do bębenka - który jak się okazuje, w hipermarkecie budowlanym jest nie do zdobycia - imbus 11mm!
Przy okazji tylnego koła wyczyściłem też bębenek:) wymienione zostały tez pancerze i linki przerzutek. Czerwony Jagwire i linki teflonowe... czego można chcieć więcej:)

Opony - tutaj o ile wymiana jest najprostsza, to wybór najtrudniejszy:(  Padło na Continental Race King 26 Performance. Testowałem na maratonie Mazovia - do terenu na jaki nastawia się właściciel roweru będą odpowiednie:)

Koszt tuningu bez płynów smarów itp 650 pln:) Sporo jeśli by włożyć do roweru za tysiąc złotych, ale DSX jest zdecydowanie nie z półki hipermarketowej, więc chyba było warto:) Oczywiście można było trochę zaoszczędzić stosując czarne pancerze i przewody hamulcowe, jednak po zmianie kolorystyki okablowania oraz ogumienia rower zyskał nowe życie:)

No i jeszcze kilka spostrzeżeń...

Zakupy. W sieci można dostać wszystko (no prawie), kłopot zaczyna się pojawiać wówczas gdy chcemy zaopatrzyć się w jednym sklepie a nie w wielu... mimo, że sprzedawcy na stronach informują o dostępności towaru, to i tak okazuje się, że zwyczajnie handlują towarem, którego nie mają i są w ten sposób zależni od innych sklepów lub dostawców. Skutkuje to tym, że trzeba korygować zamówienia i robić zakupy w kilku miejscach:(

Balkonowiec. Stan roweru drastycznie pogarsza się gdy zimuje na balkonie (a także, gdy nie jest regularnie eksploatowany, jednak proces degradacji jest w dużej mierze zależny od zastosowanego osprzętu:) Oczywiście jak skoroduje nam Rock Shox za 1,5 tys, to jego regeneracja kosztuje więcej od marketowego Suntour'a, jednak zanim to nastąpi to marketowca zdążymy wymienić kilkukrotnie.

Łożyska. Kulki vs maszynówka... w trakcie modernizacji MBike natknąłem się na film Shimano, prezentujący wyższość łożysk kulkowych w kołach nad maszynowymi. Prezentacja skupiała się głównie nad faktem nacisku skośnego podczas skrętów... wszystko by się zgadzało, gdyby nie pewien eksploatacyjny problem... tocznie w piastach są niewymienne (oczywiście może są piasty z wymiennymi toczniami, których jeszcze nie spotkałem:) ), a to oznacza, że jeśli kulki wybiją w toczni ślad, względnie wyrobią tocznie, piasta jest do wymiany, tu oczywiście pojawia się problem przeplecenia nowej piasty na starej obręczy, co oczywiście jest utrudnione, bo przy rozprężaniu koła może ulec deformacji obręcz, a wówczas nadaje się tylko na śmietnik. Przy zawodniczych rowerach wymienia się koło, bo nikt tam nie zastanawia się nad półśrodkami... jednak w amatorskim uprawianiu sportu, ciężko jest zrozumieć, dlaczego producent promuje rozwiązanie narażające nas na dodatkowe koszty. Może błędnie rozumuje, ale łożyska maszynowe działają wewnątrz jak kulkowe, a różnica jest tylko taka, że kulki w łożysku maszynowym mają tocznie zintegrowaną, a po zniszczeniu takiego łożyska, następuje jego wymiana, zamiast wyrzucania piasty... Dla zwykłego użytkownika, mimo wszystko łożyska maszynowe są łatwiejsze w utrzymaniu i nie wymagają tak częstej konserwacji jak kulkowe, a przecież o to chodzi - by rower był sprawny technicznie i łatwy w eksploatacji...
No cóż... takie tam luźne przemyślenia... bez poparcia naukowego:)


Kategoria Auto-naprawa, Narzędziownia, Rowerowe przemyślenia:), Trudne wybory... sprzętowe...

Obórki - Góra Kawaria - Obórki

  • DST 41.97km
  • Teren 41.97km
  • Czas 02:15
  • VAVG 18.65km/h
  • VMAX 53.10km/h
  • Temperatura 10.0°C
  • HRmax 160( 88%)
  • HRavg 150( 82%)
  • Kalorie 2600kcal
  • Podjazdy 215m
  • Sprzęt STIFFEE -RED BULL
  • Aktywność Jazda na rowerze
Niedziela, 26 marca 2017 | dodano: 26.03.2017


Częściowo słonecznie... sporo ludzi w części utwardzonej, bo na odcinku Gassy -Moczydło było juz pusto:)


Kategoria Wycieczki

Jazda z przyczepką

  • DST 39.54km
  • Teren 39.54km
  • Czas 02:15
  • VAVG 17.57km/h
  • VMAX 34.00km/h
  • Temperatura 9.0°C
  • HRmax 170( 93%)
  • HRavg 160( 88%)
  • Kalorie 2500kcal
  • Podjazdy 330m
  • Sprzęt STIFFEE -RED BULL
  • Aktywność Jazda na rowerze
Sobota, 25 marca 2017 | dodano: 25.03.2017

 
Przejażdżka po mieście z przyczepką:) dość wietrznie co przy przyczepce ma duże znaczenie:(
W drodze powrotnej MacBike:)


Kategoria Wycieczki

Naterki Sząbruk Tomaszkowo Naterki

  • DST 20.20km
  • Teren 20.20km
  • Czas 01:28
  • VAVG 13.77km/h
  • VMAX 34.20km/h
  • Temperatura 0.0°C
  • HRmax 170( 93%)
  • HRavg 160( 88%)
  • Kalorie 1600kcal
  • Podjazdy 223m
  • Sprzęt Trek ALPHA 4300
  • Aktywność Jazda na rowerze
Niedziela, 19 marca 2017 | dodano: 22.03.2017


Szybki wypad ze szwagrem:)


Kategoria Wycieczki

Po okolicy z przyczepką

  • DST 11.90km
  • Teren 11.90km
  • Czas 00:33
  • VAVG 21.64km/h
  • VMAX 29.70km/h
  • Temperatura 11.0°C
  • HRmax 160( 88%)
  • HRavg 150( 82%)
  • Kalorie 750kcal
  • Podjazdy 41m
  • Sprzęt STIFFEE -RED BULL
  • Aktywność Jazda na rowerze
Piątek, 17 marca 2017 | dodano: 17.03.2017

 
Ciągnie jeszcze chłodem, a dziś było wyjątkowo wietrznie:(


Kategoria Wycieczki

Długosiodło - Northtec MTB Zimą 2017

  • DST 25.00km
  • Teren 25.00km
  • Czas 01:46
  • VAVG 14.15km/h
  • VMAX 34.00km/h
  • Temperatura 6.0°C
  • HRmax 180( 99%)
  • HRavg 170( 93%)
  • Kalorie 210kcal
  • Podjazdy 320m
  • Sprzęt Wheeler Eagle 20
  • Aktywność Jazda na rowerze
Niedziela, 12 marca 2017 | dodano: 12.03.2017


Warunki super - pogoda, teren... niestety zdecydowanie moje tempo jazdy nie pozwala mi na lepsze wyniki:( no cóż może w przyszłości będzie lepiej:)
Trochę szczęścia w nieszczęściu... już czułem zbliżająca się metę i nagle trach... jakieś niecałe 2 km przed metą strzelił łańcuch (KMC 10e)... nieszczęście bo nie miałem ani zakuwacza, ani spinki... szczęście - bo dwa km jak na hulajnodze jakoś dojechałem... na końcu bo na koncu, ale linia mety przekroczona!


Kategoria Wycieczki, Mazovia MTB

Night Bike Włochy - Okęcie - Włochy

  • DST 22.00km
  • Teren 22.00km
  • Czas 01:03
  • VAVG 20.95km/h
  • VMAX 32.40km/h
  • Temperatura -2.0°C
  • HRmax 170( 93%)
  • HRavg 160( 88%)
  • Kalorie 1250kcal
  • Podjazdy 86m
  • Sprzęt STIFFEE -RED BULL
  • Aktywność Jazda na rowerze
Czwartek, 9 marca 2017 | dodano: 10.03.2017


Test amortyzatora po przeglądzie i wymianie oleju:)
W poniedziałek przez ciekawość odkręciłem jedną ze śrub na dole goleni. Zamiast sprawdzić w manualu, założyłem, że to maskownica do zaworu powietrznego. Szybko się przekonałem w jak bardzo się myliłem:( gdy olej w jedną chwilę opuścił goleń na mnie i na mieszkanie:(
Sięgnąłem więc do instrukcji i youtoube:)
Rozebrałem amora, przeczyściłem i wymieniem olej. a w nocy przetestowałem.
Trochę musze podpompować


Kategoria Auto-naprawa, Wycieczki