Październik, 2017
Dystans całkowity: | 520.84 km (w terenie 418.84 km; 80.42%) |
Czas w ruchu: | 27:27 |
Średnia prędkość: | 18.97 km/h |
Maksymalna prędkość: | 57.70 km/h |
Suma podjazdów: | 4179 m |
Maks. tętno maksymalne: | 173 (95 %) |
Maks. tętno średnie: | 160 (88 %) |
Suma kalorii: | 28220 kcal |
Liczba aktywności: | 18 |
Średnio na aktywność: | 28.94 km i 1h 31m |
Więcej statystyk |
Naterki - Unieszewo - Naglady - Giedajty - Naterki
-
DST
27.40km
-
Teren
27.40km
-
Czas
01:38
-
VAVG
16.78km/h
-
VMAX
42.30km/h
-
Temperatura
8.0°C
-
HRmax
170( 93%)
-
HRavg
160( 88%)
-
Kalorie 1700kcal
-
Podjazdy
260m
-
Sprzęt MBIKE ULTIMATE CARBON
-
Aktywność Jazda na rowerze
Dziś warunki zdecydowanie gorsze. Od wczoraj przelotne deszcze nie poprawiły przejzdności dróg...
Jednak dziś o tyle lepiej sie jechało, że przygotowany byłem na trudne warunki i udało mi się omijać większe błoto lub wcześniej rozpędzić żeby przejechać głębokie kałuże:)
Kategoria Wycieczki
Naterki - Unieszewo - Naglady - Giedajty - Naterki
-
DST
27.40km
-
Teren
27.40km
-
Czas
01:42
-
VAVG
16.12km/h
-
VMAX
38.50km/h
-
Temperatura
10.0°C
-
HRmax
170( 93%)
-
HRavg
160( 88%)
-
Kalorie 1800kcal
-
Podjazdy
399m
-
Sprzęt MBIKE ULTIMATE CARBON
-
Aktywność Jazda na rowerze
Dziś dużo błota i kałuż... na szczęście w lesie nie ma gliny:) Kilka razy wyszło słonko, ale ogólnie pochmurnie i do kompletu sliny zimny wiatr:(
Pierwsze większe błoto i wszystko trzeszczy... napęd i hamulce.. ale ogólnie MBIKE jedzie bez zarzutu:)
Kategoria Wycieczki
Wisła - mosty Warszawskie
-
DST
53.70km
-
Teren
53.70km
-
Czas
02:21
-
VAVG
22.85km/h
-
VMAX
38.70km/h
-
Temperatura
6.0°C
-
HRmax
170( 93%)
-
HRavg
160( 88%)
-
Kalorie 2400kcal
-
Podjazdy
130m
-
Sprzęt MBIKE ULTIMATE CARBON
-
Aktywność Jazda na rowerze
Dziś z przyczyn niezależnych musiałem zmierzyć się z projektem objazdu Warszawskich mostów na Wiśle - bez Wojtka:(
Trasa jest dość szybka, stosunkowo mało na niej podjazdów, drogi głównie utwardzone - poza odcinkiem Praskim, gdzie nad Wisłą jest droga gruntowa i szutrowa.
Gdyby nie światła i skrzyżowania na których trzeba było zwalniać... było by jeszcze lepiej:)
Spokojnie można byłoby powiedzieć, że stan dróg dla rowerów się poprawił:) Tym bardziej zaskakujące są takie odcinki jak dojazd po Praskiej stronie od strony mostu Grota do mostu Skłodowskiej, gdzie droga dla rowerów raz jest oznakowana, innym razem znika pozostawiając jadącego z dylematem - co dalej...
Widać w mieście jakąś myśl przewodnią, jeśli chodzi o rekreację ale i również transport rowerowy. Praktycznie wszystkie mosty mają wydzieloną strefę do jazdy rowerem, a z mostów są łagodne zjazdy... idzie ku dobremu:)
Kategoria Wycieczki, Rowerowe przemyślenia:)
Naterki - Unieszewo - Naglady - Giedajty - Naterki
-
DST
28.54km
-
Teren
28.54km
-
Czas
01:36
-
VAVG
17.84km/h
-
VMAX
37.40km/h
-
Temperatura
6.0°C
-
HRmax
170( 93%)
-
HRavg
160( 88%)
-
Kalorie 1700kcal
-
Podjazdy
240m
-
Sprzęt STIFFEE -RED BULL
-
Aktywność Jazda na rowerze
Dziś nocna próba powtórzenia wczorajszej trasy:)
Ponieważ moja dotychczasowa 20 kilometrowa tzw Marina trochę stała się zbyt łatwa, wczoraj testowaliśmy nowy kierunek, pod kątem trasy treningowej... Trochę wydłużony dystans, ale przede wszystkim zdecydowanie więcej podjazdów, mniej asfaltu, więcej kiepskiej jakości dróg leśnych:) Średnia prędkość spadła, ale to jest najmniejszy problem - bo nie o bicie rekordów w tym wszystkim chodzi:)
Dziś również drugie podejście do jazdy z nawigacją w postaci programu Locus. Poprzednio temat nie wypalił, bo program nie został odpowiednio ustawiony. Dziś było lepiej - komunikaty głosowe program podawał z odpowiednią częstotliwością, a ekran przesuwał się zgodnie z jazdą:) Oczywiście nie obeszło się od błędnych skrętów, ale stosunkowo szybko udawało mi się wrócić na wybraną trasę.
Spostrzeżenia:
- mimo, że z grubsza znałem trasę, kilka razy musiałem się zatrzymać by ocenić w którą z dróg skręcić;
- czasem komunikaty o skrętach są zbyt rzadko;
- lepiej objechać trasę wcześniej, zwłaszcza jeśli chcemy jechać szybciej;
- program dobrze sobie radzi z jazdą nawet po małych leśnych dróżkach;
- po wyjechaniu z trasy sygnał dźwiękowy informujący o jeździe poza trasę, to za mało... program powinien szukać możliwości powrotu na trasę.
Generalnie - pomysł z nawigacją bardzo dobry, szczególnie w nocy trudno opierać się wyłącznie o charakterystyczne punkty trasy i trzeba zdać się na nawigację... ale chyba o to właśnie chodzi:)
Kategoria Wycieczki, Rowerowe przemyślenia:)
Naterki - Unieszewo - Naglady - Giedajty - Naterki
-
DST
27.40km
-
Teren
27.40km
-
Czas
02:33
-
VAVG
10.75km/h
-
VMAX
39.50km/h
-
Temperatura
12.0°C
-
HRmax
170( 93%)
-
HRavg
160( 88%)
-
Kalorie 2600kcal
-
Podjazdy
310m
-
Sprzęt STIFFEE -RED BULL
-
Aktywność Jazda na rowerze
Całą noc padało, a i większość trasy minęła w siąpiącym deszczy, więc drogi znów zrobiły się błotniste...
Dziś tempo jazdy spacerowe - bardziej jako rekonesans w poszukiwaniu nowych tras:)
Buczynowe lasy mieniące się odcieniami brązu...
Kategoria Wycieczki
Naterki - Sząbruk - Tomaszkowo - Naterki
-
DST
20.60km
-
Teren
20.60km
-
Czas
00:58
-
VAVG
21.31km/h
-
VMAX
39.00km/h
-
Temperatura
15.0°C
-
HRmax
170( 93%)
-
HRavg
160( 88%)
-
Kalorie 100kcal
-
Podjazdy
130m
-
Sprzęt STIFFEE -RED BULL
-
Aktywność Jazda na rowerze
Po naprawie MBIKE przyszedł czas na przegląd Stiffee... już wcześniej wymienione koło tylne, zębatka, łańcuch, manetki... i niestety czas na kolejną modernizację... tym razem na stół trafił suport i korba. Korba jeszcze by pojeździła długo, ale suport na octalinku nawet po jego wymianie nadal będzie słabym ogniwem napędu... tak więc szybka decyzja o przejściu na Hollowtech.II, a w związku z tym i zmiana korby... ponoć na sztywniejszą:)
Dodatkowo na koła założyłem Racing Ralph.. z tyłu na napęd stary lekko starty, z przodu nowa opona kupowana wiosną...
Dziś pierwszy przejazd... na pewno zniknęło uczucie obcierania się kulek w suporcie i zniknęły trzeszczenia, które towarzyszyły zwłaszcza przy podjazdach... jednak nadal rower bez pedałowania nie jedzie:(
Drugim elementem dzisiejszego testu była nawigacja...tak wiem nie ma to jak licznik z gpsem... ale chyba nie mam aż takich potrzeb... szukałem czegoś na Windowsie, ale niestety oprócz typowych rejestratorów trasy nic nie znalazłem... Szwagier polecił mi Locus-a na Androidzie, przy okazji zreanimował starego Samsunga, ja znalazłem zbędnego SIMa i powstał w ten sposób telefon na rower:)
Do tej pory korzystałem z niego równolegle z Endomondo - jako rejestratora... ale dziś przyszedł czas na zmiany:)
Pr zgotowana nowa trasa i w drogę... no i niestety falstart:( coś złe ustawiłem, bo nawigacja ewidentnie nie działała jak potrzeba... brak komunikatów głosowych, a ekran nie przesuwał się w trakcie jazdy. no wiec do bani... jak jedzie się szosą nie ma to większego znaczenia, ale jadąc lasem, gdy telefon lekko się trzęsie, a dodatkowo nie gada do mnie - nie mam możliwości ciągłego śledzenia strzałki na mapie, a do tego co chwilę przesuwania ekranu. Kilka razy zatrzymałem się by potwierdzić, że to właściwy zakręt i zanim wszystko sprawdziłem - okulary zaparowane nie pozwoliły na długie rozważania... po 4 km zjechałem na znana trasę, a ustawienia poprawię przed kolejnym wyjazdem:)
Kategoria Rowerowe przemyślenia:)
rower stacjonarny - ranking zajęć w Warszawie
Po kilku różnych zajęciach postanowiłem utworzyć ranking zajęć z uwzględnieniem przydatności zajęć jako trening rowerowy.
Ponieważ od czasu do czasu udaje mi się wygospodarować trochę czasu na tą formę ćwiczeń, postanowiłem, że będę starał się uczestniczyć w zajęciach pierwszych z listy... jeśli jednak danego dnia, kiedy nie będą odbywały się zajęcia pierwsze z listy, wówczas spróbuję odwiedzać inne kluby i prowadzących.
on the top
Joanna Balicka - Calypso Warszawa Wola Park oraz Zdrofit Stegny - zdecydowanie faworyt... zajęcia w oparciu o jazdę na rowerze, a nie ćwiczenia gimnastyczne na sprzęcie
more than average
Wodzyński Kamil - Zdrofit Stegny
"wesele z wodzirejem" czyli fitness na rowerze
Przemysław Gocławski - Calypso Warszawa Ursynów
Anna Andrzejewska - Calypso Warszawa Ursynów
Monika Raczyńska - Calypso Warszawa Wola Park
Kategoria Rowerowe przemyślenia:), Stacjonarnie
rower stacjonarny
-
DST
40.00km
-
Teren
40.00km
-
Czas
02:00
-
VAVG
20.00km/h
-
HRmax
164( 90%)
-
HRavg
140( 77%)
-
Kalorie 2040kcal
-
Aktywność Jazda na rowerze
Zdrofit Stegny Schwinn Cycling / Spinning
Podwójne zajęcia u Joanny Balickiej
Kategoria Stacjonarnie
Naterki - Sząbruk - Tomaszkowo - Naterki
-
DST
20.10km
-
Teren
20.10km
-
Czas
00:51
-
VAVG
23.65km/h
-
VMAX
42.30km/h
-
Temperatura
15.0°C
-
HRmax
170( 93%)
-
HRavg
160( 88%)
-
Kalorie 900kcal
-
Podjazdy
189m
-
Sprzęt MBIKE ULTIMATE CARBON
-
Aktywność Jazda na rowerze
Zdjęcie nie ostre... ale rower wpełni sprawny!!!
Kategoria Wycieczki
MBIKE ULTIMATE CARBON reaktywacja
MBIKE ULTIMATE CARBON - reaktywacja:)
Po blisko półrocznej przerwie, wczoraj ze szwagrem wymyśliliśmy sposób naprawy zepsutej ramy. Jak już wcześniej opisałem, skatowałem bezmyślnie ramę, podczepiając przyczepkę i zapewne śle zapinając koło doprowadziłem do wytarcia prawego łoża tylnego koła. Pomysłów było kilka, ale wygrał ten by prze-frezować od nowa obydwa łoża tak by koło siedziało centrycznie na rowerze, a następnie by wzmocnić łoże osadzić ośkę w tulejkach stalowych. Szwagier złota rączka wykonał całą pracę i późnym popołudniem przerzuciliśmy z powrotem osprzęt z Wheelera na MBIKE.
Rama Wheelera Eagle poszła w kąt, bo odklejona blacha z ramy w miejscu tylnego koła nie zyskała w serwisie dystrybutora miana wady fabrycznej. W odpowiedzi na próbę reklamacji/rękojmi na ramę stwierdzili, że dokonałem zmiany w rowerze w nieautoryzowanym serwisie, a ponda to rower był skręcony za mocno. Jednocześnie nie podali które elementy w ich ocenie zostały skręcone nieprawidłowo.
Tak więc Wheeler Polska pozostawił po sobie niesmak i potwierdził tym samym brak odpowiedzialności za sprzedawane produkty... dodam jeszcze, że każdy z elementów skręconej ramy został dokręcony z momentami wskazanymi w książce serwisowej.
Jeśli kiedyś naprawię ramę Wheelera, zlikwiduję wszelkie znaki firmowe... szkoda promować taką markę!
Nie ma tego złego, przynajmniej uzbroiłem MBIKE:)
W najbliższym czasie zobaczymy czy koncepcja naprawy była właściwa:)
Kategoria Rowerowe przemyślenia:), Auto-naprawa