dabek5 prowadzi tutaj blog rowerowy

Eagle and Stiffee

Wpisy archiwalne w miesiącu

Sierpień, 2018

Dystans całkowity:881.40 km (w terenie 881.40 km; 100.00%)
Czas w ruchu:38:14
Średnia prędkość:21.87 km/h
Maksymalna prędkość:89.00 km/h
Suma podjazdów:3755 m
Maks. tętno maksymalne:174 (96 %)
Maks. tętno średnie:158 (87 %)
Suma kalorii:34145 kcal
Liczba aktywności:21
Średnio na aktywność:41.97 km i 1h 54m
Więcej statystyk

Naterk - Majdy- Naterki

  • DST 51.80km
  • Teren 51.80km
  • Czas 02:30
  • VAVG 20.72km/h
  • VMAX 51.00km/h
  • Temperatura 18.0°C
  • HRmax 159( 87%)
  • HRavg 134( 74%)
  • Kalorie 2187kcal
  • Podjazdy 350m
  • Sprzęt EAGLE 20 reaktywacja
  • Aktywność Jazda na rowerze
Środa, 15 sierpnia 2018 | dodano: 15.08.2018







Kategoria Wycieczki

Naterki - Stare Jabłonki - Naterki

  • DST 65.90km
  • Teren 65.90km
  • Czas 02:32
  • VAVG 26.01km/h
  • VMAX 46.00km/h
  • Temperatura 18.0°C
  • HRmax 154( 85%)
  • HRavg 131( 72%)
  • Kalorie 2131kcal
  • Podjazdy 330m
  • Sprzęt EAGLE 20 reaktywacja
  • Aktywność Jazda na rowerze
Wtorek, 14 sierpnia 2018 | dodano: 14.08.2018



Kategoria Wycieczki

Ełk Mazovia 1/2 PRO

  • DST 45.10km
  • Teren 45.10km
  • VMAX 41.00km/h
  • Temperatura 21.0°C
  • HRmax 174( 96%)
  • HRavg 158( 87%)
  • Kalorie 3320kcal
  • Podjazdy 330m
  • Sprzęt EAGLE 20 reaktywacja
  • Aktywność Jazda na rowerze
Poniedziałek, 13 sierpnia 2018 | dodano: 16.08.2018




Kategoria Mazovia MTB, Wycieczki

Naterki po okolicy

  • DST 4.00km
  • Teren 4.00km
  • Czas 00:34
  • VAVG 7.06km/h
  • VMAX 13.00km/h
  • Temperatura 30.0°C
  • HRmax 130( 71%)
  • HRavg 115( 63%)
  • Kalorie 150kcal
  • Podjazdy 5m
  • Sprzęt STIFFEE -RED BULL
  • Aktywność Jazda na rowerze
Poniedziałek, 13 sierpnia 2018 | dodano: 14.08.2018



Kategoria Wycieczki

Ełk Mazovia Hobby - rozgrzewka

  • DST 8.40km
  • Teren 8.40km
  • Czas 00:26
  • VAVG 19.38km/h
  • VMAX 37.00km/h
  • Temperatura 21.0°C
  • HRmax 160( 88%)
  • HRavg 134( 74%)
  • Kalorie 336kcal
  • Podjazdy 30m
  • Sprzęt EAGLE 20 reaktywacja
  • Aktywność Jazda na rowerze
Niedziela, 12 sierpnia 2018 | dodano: 13.08.2018


Kategoria Wycieczki

Naterki po okolicy

  • DST 3.30km
  • Teren 3.30km
  • Czas 00:43
  • VAVG 4.60km/h
  • VMAX 14.50km/h
  • Temperatura 26.0°C
  • HRmax 130( 71%)
  • HRavg 114( 62%)
  • Kalorie 190kcal
  • Podjazdy 25m
  • Sprzęt STIFFEE -RED BULL
  • Aktywność Jazda na rowerze
Sobota, 11 sierpnia 2018 | dodano: 11.08.2018





Kategoria Wycieczki

Naterki

  • DST 33.50km
  • Teren 33.50km
  • Czas 01:15
  • VAVG 26.80km/h
  • VMAX 43.20km/h
  • Temperatura 18.0°C
  • HRmax 163( 90%)
  • HRavg 134( 74%)
  • Kalorie 1099kcal
  • Podjazdy 115m
  • Sprzęt EAGLE 20 reaktywacja
  • Aktywność Jazda na rowerze
Piątek, 10 sierpnia 2018 | dodano: 10.08.2018


Kategoria Wycieczki

Praga - Tarchomin -Praga

  • DST 43.70km
  • Teren 43.70km
  • Czas 02:00
  • VAVG 21.85km/h
  • VMAX 39.00km/h
  • Temperatura 27.0°C
  • HRmax 158( 87%)
  • HRavg 131( 72%)
  • Kalorie 1485kcal
  • Podjazdy 55m
  • Sprzęt EAGLE 20 reaktywacja
  • Aktywność Jazda na rowerze
Czwartek, 9 sierpnia 2018 | dodano: 10.08.2018



Kategoria Wycieczki

Naterk - Dorotowo - Naterki

  • DST 43.90km
  • Teren 43.90km
  • Czas 02:10
  • VAVG 20.26km/h
  • VMAX 53.00km/h
  • Temperatura 24.0°C
  • HRmax 160( 88%)
  • HRavg 131( 72%)
  • Kalorie 1836kcal
  • Podjazdy 335m
  • Sprzęt EAGLE 20 reaktywacja
  • Aktywność Jazda na rowerze
Wtorek, 7 sierpnia 2018 | dodano: 07.08.2018


po okolicy:)
coś mi cały czas stuka w napędzie i nie mogę zidentyfikować co:(


Kategoria Wycieczki

Stiffee - nowy napęd

Niedziela, 5 sierpnia 2018 | dodano: 05.08.2018


Po maratonie Wisła 1200 napęd w Stefku był w stanie opłakanym... w zasadzie nie wiadomo było od czego zacząć naprawę...
Po dłuższym namyśle zdecydowałem, że może czas na testy nowej koncepcji, a mianowicie 1x11 z owalną koronką z przodu...
Kastę 11-50 pod napęd 11 rzędowy zamówiłem w Chinach, padło na no name czyli ZTTO, do tego zamówiłem dwie koronki na przód 32 i 36 zębów sprawdzonego już producenta EKFan, w Polsce zamówiłem przerzutkę i manetkę Shimano SL M8000 Deore XT i przerzutkę Deore XT RD M8000, do kompletu jeszcze łańcuch KMC 11-93...
Trochę zajęło ustawienie łańcucha, na szczęście Andrzej który od dawna promuje napędy 1 na x ma trochę doświadczenia i poszło mu to sprawnie:)
Na początku założyliśmy z przodu blat 32 zęby, ale po krótkiej debacie padło na 36:)

Ogólnie napęd wygląda imponująco:) przy tej okazji zastawiało mnie jak to się dzieje, że Chińczycy produkują kaset 11 i 12 rzędowe na standardowe bębenki SRAM/Shimano, podczas gdy SRAM próbuje wcisnąć nowe bębenki, które wymagają wymiany tylnej piasty:(
Manetka i przerzutka z długim wózkiem nie wygląda zbyt zachęcająco, zwłaszcza w porównaniu do X0 lub XT... może to typ plastiku... a może potrzebuje trochę zakurzenia i zapiaszczenia, żeby nie wyglądała na nową i będzie lepiej:)
Za to kaseta! Ta ma wygląd jak z kosmosu! do tej pory największą zębatkę z tyłu miałem 36, więc jak patrzę na 50 zębowy blat wydaje mi się, że zajmuje pół koła!

No i jeszcze długi wózek przerzutki... sprawia wrażenie, jakby miał się ciągnąć po ziemi:(

No cóż... wszystko zmontowane - czas w drogę...
Wybrałem trasę o dość zmiennym charakterze, czyli i górki i zjazdy, szutr, piach, asfalt...
Co jest super:
- płynnie i szybko zmieniają się zakresy i w dodatku nie trzeba myśleć o przekosie, w chwili gdy nagle trzeba zrzucić z najwyższego przełożenia na najniższy i odwrotnie;
- dużo ciszej pracuje cały układ - to zaleta braku przedniej przerzutki;
- owalny blat z przodu nadaje przyjemny rytm przy wspinaniu się pod górkę;
- zdecydowanie większy porządek na kierownicy - mniej o jedną manetkę i jeden przewód - a już wygląda to trochę lepiej.
Co mi przeszkadza:
- trochę za mały zakres przełożeń...

Może to kwestia przyzwyczajenia, lub nauczenia się pedałowania z wyższą kadencją... ale na prostym asfalcie 35 km to maks jaki jestem w stanie wypedałować, bez wrażenia, że urwie mi się noga w kolanie. Może 2x11 byłoby lepszym rozwiązaniem?
Co gorsze przy 1x12 dostajemy na dole 10 a nie 11 zębów i nie wiem czy to pozwoli na efektywniejsze pedałowanie - czyli szybsza jazdę... Nawet jadąc po ubitych drogach leśnych i szutrach, czasem palec szukał czy da się podnieść przełożenie:(
Ponieważ Stefek to rower dodatkowy... coś w rodzaju dodatkowego konia w stajni... do jeżdżenia po lesie lub ciągnięcia przyczepki... to pewnie ten zakres wystarczy... ale czy wystarczyłoby na maraton? chyba nie... Może jeszcze przetestuję kasetę zakładajac z przodu dwa blaty:) moze to jest rozwiązanie:)


Kategoria Auto-naprawa, Chinese Torture