Uchwyt latarki
Na Chińskim Allegro znalazłem aluminiowy uchwyt latarki, więc postanowiłem wymienić plastikowy, który był dość wygodny, jednak pękał przy zakładaniu latarki. Często urywały się główki, lub pękał zaczep kierowinicy.
Kilka tygodni i uchwyt przyszedł z Chin.
Aluminiowy, dobrze wykonany, regulacja w części do mocowania latarki. Co do jakości trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia. Jakość produktu naprawdę dobra.
Latarka po założeniu gumowej opaski, która była w zestawie, trzyma się dobrze - chociaż prawdę mówiąc, zaczep ściągnięty jest na maksimum. Zakładam, że są latarki, które można zapiąć na rozszerzonym zaczepie.
Niestety, o ile plastikowy zaczep miał regulacje główki 360, to aluminiowy niestety jest sztywny. Przykręcając go do kierownicy wysokość strumienia światła można regulować pochylając uchwyt, jednak niestety snop światła z latarki zamontowanej na sztywno nie da sie przesunąć lewo - prawo.... czyli skanani jesteśmy na kierunek światła prostopadły do kierownicy.
No i jeszcze jedno... plastikowy zaczep można było zamontować na dowolnej średnicy kierownicy lub goleni amortyzatora, a aluminiowy tylko na 32,8 mm... no chyba, że zakupi się wersje z plastikową przejściówką - o czym ja nie pomyślałem... niestety:(
Podsumowując: zaczep jest lekki, estetycznie wykonany jednak dużo mniej funkcjonalny od taniego odpowiednika z plasiku...
Wpis usupełniający 16/12/2016
Nie wiem dlaczego uchwyt się rozkręca - a dokładnie śruba mocująca górną częśc uchwytu do dolnej... za pierwszym razem jak zgubiłem nagle latarkę, uznałem że pewnie źle ją dokręciłem... wyjąłem drugą z innego zaczepu (takiego samego dla jasności) i dokręciłem... dziś w trakcie jazdy znów odkręcona:( W uchwycie w którym jeździ lżejsza latarka Convoy nie ma tego problemu (lżejsza, inaczej rozłożony ciężar), ale UltraFire najwyraźniej inaczej pracuje...
A teraz duży plus uchwytu aluminiowego - zapięcie i wypięcie latarki odbywa się przy pomocy klamry (która trzyma solidnie). Jak zorientowałem się, że uchwyt alu się rozkręca, chciałem przełożyc latarkę z alu na plastik (którego przezornie jeszcze nie zdjąłem...
No i tu dopiero zaskoczenie - w dodatnich temperaturach nie ma tego problemu, jednak na mrozie - wciśnięcie latarki w uchwyt to nie lada sztuka!
Kategoria Chinese Torture, Trudne wybory... sprzętowe...
komentarze
1)łatwo zgubić trzpień łączący klamre latarki , aby temu zapobiec można założyć sprężyne na śrubę ustalającą średnice klamry latarki ...
2)na połączenie klamr larki - rury kierownicy działą ogromne siły a najgorsze drgania śruby się odkręcą a gwint wyrobi to pewne ... elementy skleić distalem solidne połącznie miedzy klamrowe
Ogólnie to bubel który fajnie wygląda i przez sezon spełni swoje zadanie
Pozdrawiam "Mechanik"