dabek5 prowadzi tutaj blog rowerowy

Eagle and Stiffee

Rogelli Ochraniacze na buty rowerowe - pierwsze wrażenia

Niedziela, 11 listopada 2012 | dodano: 11.11.2012

Przeglądając fora rowerowe znalazłem ciekawe rozwiązanie dla moich stóp, podczas chłodnych dni, a mianowicie ochraniacze na buty rowerowe.
Na rynku jest sporo rozwiązań, ale większość opiera się na podobnych zasadach.
Neoprenowy ochraniacz, w zależności od firmy i modelu, różniący się grubością, systemem zapięć i wykończeniem.
Znalazłem rozwiązanie stosunkowo nie drogie, a które wydawało mi się w miarę sensowne -Rogelli. Gruby neopren, z dodatkiem Nylonu, Polyurethanu.
Pokrowiec ciasno przylega do buta, dobrze go opinając, jednocześnie nie ma problemów z założeniem go ze względu na suwak w tylnej części.
Wykończenie jest solidnie wykonane - wzmocnienie na przedniej i dolnej części.
W pokrowcu jest otwór w środkowej części na SPD i w tylnej na piętę buta.
Jak się sprawdza na mrozie - jeszcze nie udało mi się przetestować (jak tylko mi się uda - dopisze wrażenia). Przy temperaturze +13 stopni, jest w nim za ciepło.
To tyle jeśli chodzi o pozytywne wrażenia...
Na pierwszych pięciu km, w tkacie jazdy kilka razy wypinałem i wpinałem buty. Jak wiadomo wpinanie w trakcie jazdy, ma różny efekt. Korzystam z systemu SPD Shimmano od trzech lat i o ile but sam się nie wypina, to przy wpinaniu czasem potrafię źle postawić nogę na bloku i but potrafi się przesunąć w sposób mało kontrolowany. Takie coś miało miejsce i dziś, a oto zdjęcie obrazujące tego skutki:
Podejrzewam, że w trakcie jazdy szosowej rzadziej mają miejsca takie sytuacje, kiedy trzeba się awaryjnie wypiąć, a potem szybko próbujemy wpiąć but z powrotem... ale przy jeździe w terenie czasem tak jest.
Przeglądałem dzisiaj jeszcze raz rozwiązania różnych firm... może stosują one mocniejszy materiał, ale żaden z ochraniaczy nie ma zewnętrznego wzmocnienia od suportu. Czyżby nikt im nie zgłosił, że jest to miejsce stosunkowo łatwe do uszkodzenia?

Może za jakiś czas, ktoś o tym pomyśli... ale do tej pory polecam większą uwagę przy wpinaniu buta, by uniknąć takich sytuacji.

Wpis uzupełniający 18.11.12
Temperatura około 5 stopni. Ochraniacze, buty Shimano MT31, tanie skarpety woolmax... ciepło w stopy i przyjemna jazda.

Wpis uzupełniający 02.12.12 2.00
Temperatura około -5 stopni. Ochraniacze, buty Shimano MT31, tanie skarpety woolmax... po godzinie palce u nóg krzyczą - włącz ogrzewanie, albo pedałuj do domu.
A teraz parę słów o jakości.
Z przodu w ochraniaczu jest wzmocnienie, ale jak widać na zdjęciu - jest za małe, by coś ochronić, a miejsce łączenia wzmocnienia z taśma maskująca szwy rozdzieliło się po kilkudziesięciu kilometrach, a dodać należy, że nie spacerowałem w nich, a uszkodzenie jest po kilku zatrzymaniach na światłach.

Wpis uzupełniający 02.12.12 20.00
Temperatura około 0... W stopy ciepło, ale bez przesady... gdzieś w granicy 0 jest miejsce w którym chłód zaczyna być odczuwalny (przynajmniej przeze mnie)

Wpis uzupełniający 02.11.16
Gruby neopren sprawdza się dobrze, jednak jakość wykonania i brak wzmocnień w newralgicznych miejscach robi swoje... poniżej zdjęcia

Kategoria Trudne wybory... sprzętowe...

anonimowy ziomek | 00:13 środa, 21 listopada 2012 | linkuj Jest w Polsce człowiek który szyje takie ochraniacze rowerowe z cordury. Można w nich śmiało skakać i nic złego się nie stanie... cena śmieszna w porównaniu do tych "markowych": 50zł?
Ciekawe, że żadna szanująca się marka nie pomyślała o tym wcześniej tylko wciąż tłucze to samo badziewie.
dabek5
| 19:40 piątek, 16 listopada 2012 | linkuj Chyba nie odważyłbym się w nich spacerować... mimo wzmocnień na podeszwie, nie sprawiają wrażenie trwałych w tym miejscu. Po prostu należy w nich jeździć:)
aninimowy pietrek | 20:23 wtorek, 13 listopada 2012 | linkuj używałem tem model jakieś 5 lat i do momentu gdy musiałem podczas awarii roweru przejść w nich 25 km wytrzymały, po tym spacerku sie rozpadły.Teraz też kupiłem ten model i jestem zdania ,że w tym przedziale cenowym na polskim rynku lepszych niema ;-)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa mawid