dabek5 prowadzi tutaj blog rowerowy

Eagle and Stiffee

Wpisy archiwalne w miesiącu

Luty, 2017

Dystans całkowity:190.98 km (w terenie 190.98 km; 100.00%)
Czas w ruchu:11:44
Średnia prędkość:16.28 km/h
Maksymalna prędkość:40.50 km/h
Suma podjazdów:2710 m
Maks. tętno maksymalne:189 (104 %)
Maks. tętno średnie:170 (93 %)
Suma kalorii:12630 kcal
Liczba aktywności:9
Średnio na aktywność:21.22 km i 1h 18m
Więcej statystyk

Night Bike Włochy - Okęcie - Ochota - Włochy

  • DST 31.50km
  • Teren 31.50km
  • Czas 01:45
  • VAVG 18.00km/h
  • VMAX 39.60km/h
  • Temperatura -7.0°C
  • HRmax 168( 92%)
  • HRavg 155( 85%)
  • Kalorie 2100kcal
  • Podjazdy 278m
  • Aktywność Jazda na rowerze
Niedziela, 12 lutego 2017 | dodano: 12.02.2017

 
Bardzo silny wiatr...
Małe testowanko:)
Rower w obecnej konfiguracji sprawuje się bardzo dobrze:) Jednak kilka rzeczy musi wrócić na miejsce...
Założyłem zwykłe pedały zamiast SPD, żeby móc jechać w cieplejszych butach... niestety w stopy po 20 km i tak było mi zimno:( a dodatkowo na pierwszym podjeździe pod krawężnik mało nie spadłem z roweru:( przyzwyczaiłem się do "przypięcia" do roweru, więc jak próbowałem podskoczyć, jak zwykle, okazało się że ja wybiłem się z pedałów i podskoczyłem, a rower pojechał dalej podbijając się na krawężniku - tak więc - pedały SPD - muszą wrócić na miejsce:)
Zmieniłem gripy na SETLAZ IGUANA, licząc na to, że zmniejszy mi się mrowienie w dłoniach... jeśli coś się zmieniło to niewyczuwalnie, za to wyczuwalne były szwy na uchwycie:( Istotą tego uchwytu jest pianka, obszyta materiałem, z dodatkowym wszytym elementem w miejscu narażonym na ścieranie. Wszystko jest wykonane estetycznie, a mimo to czułem szwy - nawet przez grube rękawiczki:(
Zamówiłem gripy Crank Brothers Cobalt - może będzie lepiej:)
Na rowerze założone miałem pożyczone opony Continental Race King Protection 2.2 - dobrze się prowadziły, lekko wchodziły w zakręt i na twardej nawierzchni maja dobre opory toczenia. Na śniegu - pewnie przez szerokość - sprawowały się zaskakująco dobrze, jednak na lodzie i zmrożonych koleinach - pływały jak każde inne bez kolców. W sieci można znaleźć wiele opinii o przebijalności, ścieralności itp... no cóż - nie jest to opona na ciągłą jazdę po asfalcie i pewnie też nie w każdy teren - zwłaszcza odchudzone wersje Sport.


Kategoria Wycieczki

Night Bike Włochy - Ursus - Włochy

  • DST 14.50km
  • Teren 14.50km
  • Czas 01:03
  • VAVG 13.81km/h
  • VMAX 27.00km/h
  • Temperatura -6.0°C
  • HRmax 170( 93%)
  • HRavg 160( 88%)
  • Kalorie 1020kcal
  • Podjazdy 170m
  • Sprzęt Wheeler Eagle 20
  • Aktywność Jazda na rowerze
Wtorek, 7 lutego 2017 | dodano: 07.02.2017


Super pogoda... świeży śnieg:) - 6 stopni... trochę wietrznie:(

Na szybko zamontowałem oświetlenie, ale ponieważ zamontowałem na amorze wyglądało to tak:

Na tył założyłem Race King 2.2 - Continental... zaskakująco dobrze się jechało nawet w sypkim śniegu:)

Zresztą rower spisuje się znakomicie:)


Kategoria Wycieczki

Karczew - Northtec MTB Zimą 2017

  • DST 23.00km
  • Teren 23.00km
  • Czas 01:59
  • VAVG 11.60km/h
  • VMAX 33.30km/h
  • Temperatura -4.0°C
  • HRmax 189(104%)
  • HRavg 168( 92%)
  • Kalorie 2100kcal
  • Podjazdy 311m
  • Aktywność Jazda na rowerze
Niedziela, 5 lutego 2017 | dodano: 05.02.2017

 
Drugie podejście do zimowych zawodów... tym razem w Karczewie:)
Problemy sprzętowe z tylnym kołem wyeliminowane poprzez zmianę ramy, zresztą całość prac od zakupu do przełożenia osprzętu dokonał się dzień przed zawodami w serwisie LOVEBIKE:)
Niestety problem ze sprzętem - to nie wszystko:(
Trasa jak na moje możliwości okazała się dość ciężka... na szczęście nie dość żeby powstrzymać mnie przed dojechaniem do celu:)
Tak więc śmiało mogę powiedzieć, że cel w postaci dojechania do mety osiągnąłem... a to że w końcu stawki - jest nad czym popracować:)
Sypki śnie, sporo podjazdów, zmrożone koleiny... cóż więcej potrzeba:)
Ludzi sporo... zwłaszcza na starcie:)

Mam jednak wrażenie, że tym razem zdecydowanie więcej osób zeszło z trasy:(
  foto: Zbyszek Kowalski


Kategoria Wycieczki, Mazovia MTB

Wheller Eagle 20 - nowa rama

Czwartek, 2 lutego 2017 | dodano: 08.02.2017


Okazało się, że rama Ultimate M-Bike nie nadaje się do dalszej eksploatacji...a za trzy dni maraton w Karczewie. Początkowo szukałem takiej samej ramy, żeby zrobić szybkie przełożenie... Nawet znalazłem używana ramę, niestety nie miała uchwytu na siodełko, a bez tego bez szans byłoby uruchomienie w przyszłości drugiej ramy:(
Szukałem więc dalej, a jedynym kryterium była kompatybilność posiadanego osprzętu... no i karbon:)
Znalazłem ramę Eagle 20 w Poznaniu... umówiłem się na sobotę na odbiór... potem powrót do Wawki...
W serwisie LOVEBIKE wspólnie przełożyliśmy osprzęt i gotowe:)
Stary osprzęt, nowa rama i parę godzin pracy... i sprzęt gotowy do maratonu... szkoda, że zabrakło czasu na przetestowanie... no cóż, test będzie w Karczewie:)


Kategoria Trudne wybory... sprzętowe..., Rowerowe przemyślenia:)

Mbike Ultimate Carbon... pożegnanie z ramą:(

Środa, 1 lutego 2017 | dodano: 05.02.2017

Od dłuższego czasu mialem problem z tylnym kołem... nie mogłem ustabilizować go w tylnym widelcu, co powodowało, że nie toczyło się równolegle do ramy, a w ten sposób opona niebezpiecznie zbliżała się do dolnego trójkąta ramy, a w ekstremalnych momentach nawet ja podcinały...
Szukałem na forach jakiejś podpowiedzi... jak to najczęściej w takich sytuacjach bywa - same "mądre" rady, ale żadna nie sprawdzała się:(
Podejrzenia padły na koło... że scentrowane, że skrzywiona ośka, że opona za duża, że krzywa opona i inne takie.
Rzeczywiście ośka miała wręcz zeszlifowany gwint, od strony napędu, ale koło toczyło się prawidłowo i to bez żadnego wahania.
Rozebrałem rower w serwisie LOVEBIKE i nadal nie widać było konkretnej przyczyny... wymieniliśmy skrzywiony hak i wówczas dało się zauważyć podcięcie na ramie, które powodowało większe zagłębienie ośki od strony napędu. Możliwe, że kiedyś uda się wypełnić to uszkodzenie, jednak nie jest to takie oczywiste... z tego też powodu zdecydowałem się na wymianę ramy:( Czeka mnie jeszcze regeneracja tylnego koła - wymiana ośki, a przy okazji bębenka, łożysk i śrub kontrujących - na szczęście w DT4You, w zapasach magazynowych znaleźli części - więc czekam na dostawę:)
Wracając do ramy... i przyczyny zniszczeń:( szczerze mówiąc nie oszczędzałem jej, eksploatując ją niezgodnie z przeznaczeniem... Jak była potrzeba montowałem fotelik rowerowy, lub hol do dziecięcego roweru... nic się nie działo, a ja żyjąc w nieświadomości - nie wiedziałem, że nie jest to wskazane... ale to nie żadna z powyższych czynności spowodowała uszkodzenia... gwoździem do trumny okazała się przyczepka. najwyraźniej za którymś razem za lekko zaciągnąłem samozacisk (albo za mocno) i ośka zaczęła się kręcić, wycinając w zaczepie niewłaściwe łoże... tak to jest - jak używa się sprzętu niezgodnie z przeznaczeniem:(
Prawdę mówiąc - mogło się to też zdarzyć na ramie alu czy stalowej... ale wówczas byłaby mniejsza strata...a tak - czas poszukac nowej ramy...


Kategoria Rowerowe przemyślenia:)